پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227154
اسلام دين پرهيز از افراط‌ گرايي است
تاریخ انتشار : 1395/09/07 09:24:17
نمایش : 1112
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در اولين دور گفت‌وگوهاي ايران و اروپا اظهار کرد: اسلام، دين گفت‌وگو و پرهيز از هرگونه تحميل، خشونت و افراط‌گرايي است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام‌والمسلمين علي قاضي‌عسگر در مراسم اولين دور گفتگوهاي ايران و اروپا که روز گذشته در ايتاليا افتتاح شد، با تأکيد بر ضرورت انجام اينگونه برنامه‌ها و ايجاد زمينه گفت‌گو و تفاهم گفت: اسلام ديني است که به صراحت معتقد است براي گفت‌گو و تعامل نبايد به دين و عقيده طرف مقابل نگاه کرد؛ بلکه بايد به صورت يکسان و براي دستيابي به رشد و تعالي به گفت‌گو پرداخت و سخن را شنيد و بهترين را انتخاب کرد و هر آنچه مطلوب و منطقي است را جذب کرد.

وي با بيان اينکه اسلام بر پرهيز از خشونت، افراط و تحميل نظر بر ديگران تأکيد مي‌کند، افزود: خشونت و افراط‌گرايي مي‌تواند جهان و بشريت را با چالش‌هاي جدي مواجه کند و اين موضوعات اصولاً منشأ ديني ندارند.

قاضي‌عسکر ادامه داد: بايد نقاط مشترک را درک و بر روي آنان تفاهم کرد. اينگونه نشست‌ها و به طور خاص در اسلام و مسيحيت اين زمينه‌ها بسيار فراهم است که نمونه آن در جريان برگزاري دهمين گفت‌گوي اسلام و مسيحيت مشاهده شد. گفت‌گوهاي ايران و اروپا هم همزمان با اين برنامه برگزار مي‌شود و اين اقدامات مي‌تواند نقش بسيار سازنده و جدي را در تعامل و توسعه همکاري‌هاي فرهنگي و ديني در جهت ايجاد صلح و ثبات در جهان به دنبال داشته باشد.

بنا بر اعلام اين خبر، در اين برنامه که به مدت دو روز از سوي مرکز مطالعات فرهنگي و بين‌المللي معاونت آموزش و پژوهش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و با همکاري رايزني فرهنگي کشورمان در ايتاليا به ميزباني بنياد دايرةالمعارف ايتاليا برگزار مي‌شود، حجت‌الاسلام‌والمسلمين قاضي‌عسکر (نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و سرپرست حجاج ايراني)، سليمي (رييس دانشگاه علامه طباطبايي)، مسجدجامعي (استاد دانشگاه و سفير اسبق کشورمان در واتيکان)، محمدجوادچهار صاحبي (رييس شوراي علمي دبيرخانه دين‌ پژوهان کشور)، سيد يحيي يثربي(استاد گروه فلسفه دانشگاه علامه طباطبايي (ره))، محمدمهدي مظاهري(عضو هيأت علمي دانشگاه تهران و رييس مؤسسه فرهنگي اکو)، سيد احمدرضا خضري(استاد دانشگاه و رايزن اسبق کشورمان در اسپانيا و مشاور رييس دانشگاه تهران)، محمدجعفر جوادي‌ ارجمند(استاد دانشگاه تهران)، اکبر قولي(رايزن فرهنگي کشورمان در ايتاليا) و جميله کوکبي(از مرکز مطالعات فرهنگي و بين‌المللي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي) حضور دارند.

ماسّيمو براي(رييس بنياد داريرة‌المعارف ايتاليا و وزير سابق ميراث و فعاليت‌هاي فرهنگي و گردشگري اين کشور)، مارکو مانچيني(معاون وزير آموزش دانشگاه و تحقيقات ايتاليا و ايران‌شناس و رييس موسسه مطالعاتي خاورميانه و آفريقا)، آدولفو مورگانتي(بنيانگذار انجمن فرهنگي بين‌المللي هويت اروپا)، پيتر آنجلو بوتافوکو(نويسنده و روزنامه‌نگار)، آدريانو روسي(استاد شرق‌شناسي ناپل و متخصص زبان پهلوي)، فليچتا فرارو(ايران‌شناس و فارغ التحصيل زبان و ادبيات فارسي)، ماسيمو پاپا(حقوقدان و اسلام‌شناس و ايران‌شناس و تعدادي از ديگر شخصيت‌هاي برجسته فرهنگي اين کشور)، هيأت فرهنگي ايتاليا در اين گفت‌گوها هستند.


منبع:مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html